ככל שמספר הפלטפורמות הדיגיטליות בהן משתמשים אנשים בימינו, הלחץ של בעלי העסקים לאמץ שיווק רב ערוצי מתעצם גם הוא – אך לא ללא מטרה טובה. על פי הסטטיסטיקה, 72% מהצרכנים אומרים שהם מעדיפים להתחבר למותגים ועסקים דרך רב ערוצי – וחברות שיכולות לעמוד בהעדפה כזו יכולות להשיג החזר השקעה גדול יותר ב -24%.

מלבד הכוח המניע של השוק, מחקר אחר קובע כי 45% מהחברות שהפכו שיווק רב-ערוצי למוקד מרכזי באסטרטגיית השיווק הנוכחית שלהן עשו זאת מכיוון שהן רוצות להישאר בקנה אחד עם מגמות השיווק הנוכחיות וכדי להתקדם. מהמתחרים שלהם עם קמפיינים חדשניים וחושבים קדימה.

עם זאת, בעוד שכל הנתונים הסטטיסטיים הללו מסיקים כי שיווק רב-ערוצי הוא בהחלט הכרח מאופציה, ישנם בעלי עסקים שעדיין חושבים כי עלות השימוש במספר פלטפורמות שיווק עולה על היתרונות שאסטרטגיה זו יכולה לייצר.

כדי לעזור לבעלי עסקים המתמודדים עם מצוקה זו, אנו מפרטים בפוסט זה כיצד עובד שיווק אידיאלי רב ערוצי והיתרונות שהוא יכול להניב שיכולים לעזור להם לשגשג בסביבה העסקית התחרותית של ימינו.

השגת יעילות עלות על ידי בחירת הערוצים הנכונים

באופן אידיאלי, אסטרטגיית שיווק מרובת ערוצים צריכה להיות מסוגלת לספק חווית לקוח חלקה בכל נקודות המגע השונות – מחנות פיזית ואתר ועד ניידים, דוא”ל ומדיה חברתית.

כפי שאתה יכול לדמיין, שמירה על נוכחות בפלטפורמות אלה תדרוש זמן וכסף משמעותיים, שבעל עסק מתחיל עשוי למצוא בהתחלה מדהים ויקר. לכן עליכם לזכור שממש כמו כל אסטרטגיה אחרת, שיווק רב ערוצי דורש תכנון מדוקדק בכדי למצות את הפוטנציאל שלו באופן מלא.

העניין של שיווק רב ערוצי הוא לא להפיץ את המסר שלך לכמה שיותר ערוצים, אלא להוציא אותם לערוצים היעילים והיעילים ביותר. כשתעשה נכון, אסטרטגיית שיווק רב ערוצית שתוכננה בקפידה תאפשר לך לנסח את התמהיל הנכון המספק את העלות הנמוכה ביותר לרכישה (CPA), שיכולה להביא להחזר טוב יותר ומהיר יותר של ההשקעות שלך בקמפיין.

התאמה להתנהגות ההוצאות של צרכנים לשיפור המכירות

מתן אפשרות לאנשים לבחור בנוגע לאופן שבו הם יתקשרו עם המותג שלך פירושו שהם יכולים להשתמש בערוץ שהם הכי נוחים איתו, ולהגדיל את הסיכוי שלך לראות המרות שהושלמו.

מחקרים קודמים מראים גם שלקוחות שמקורם בקמפיינים רב-ערוציים מוציאים פי 3-4 יותר מלקוחות בערוץ יחיד ו -90% מהמשווקים הגדילו את המכירות באמצעות אסטרטגיה רב ערוצית. 50% מהמשווקים גם אומרים שהם “בדרך כלל” או “תמיד” פוגעים ביעדים הפיננסיים שלהם באמצעות שיווק בערוצים שונים.

מכיוון ששיווק בערוצים שונים מאפשר למותגים ליצור קשר עם לקוחות ממוקדים בשלבים שונים של תהליך הקנייה, כך הוא יעיל יותר בהגדלת הכנסות מכפי שערוץ יחיד יכול היה להשיג אי פעם.

שוב, להיות נוכח בפלטפורמות בהן הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עשויים לקנות מכם חיוני להשגת הישג כזה. על ידי שליחת ההודעה הנכונה בערוצים היעילים ביותר בזמן הנכון, בוודאי תוכלו לזכות בלקוחות חדשים ולהשאיר אותם מעורבים בעסק שלכם בטווח הרחוק.

קבלת תובנות נוספות לשיפור חווית הלקוח

מלבד מכירות רבות יותר, שיווק רב ערוצי גם מספק לך משוב יותר של לקוחות שיאפשר לך לקבל החלטות מושכלות יותר בנושא פיתוח מוצרים ולפתור במהירות כל בעיות לקוח שעולות.

כמו כן, על ידי השקעה באנליטיקה שתאפשר לך לעקוב אחר תנועת לקוחות מערוץ לערוץ אחר ושיעורי ההמרה בערוצים השונים שבהם אתה משתמש, תוכל לפתח הצעות חכמות יותר וליצור מסרים עקביים יותר ואז לייעל אותם בערוצים שבהם לקוחות היו רוצים לראות אותם הכי הרבה.

השימוש באנליטיקס הוא גם גורם מרכזי בשיווק רב ערוצי מכיוון שהוא מאפשר לעקוב אחר התנהלות לקוחותיך באתר האינטרנט שלך, בדף המדיה החברתית, בדוא”ל, במכשירים ניידים וכו ‘. באמצעות מידע זה אתה יכול לייעל את החוויה הדיגיטלית של הלקוחות שלך ולשפר תהליך המרת המכירות שלך ביעילות.

גיוון מאמצי השיווק כדי להתגבר על עיוורון מודעות באנר

על פי מחקר אחד העוקב אחר ממצאי עין בשנת 2013, 86% מהאנשים המקוונים הם עיוורים באנרים, כלומר הם פשוט מדלגים על כל דבר שדומה למודעת באנר כאשר הם גולשים בדף אינטרנט. לעסקים המסתמכים על מודעות לתצוגה בלבד כדי לעודד מודעות, אלה חדשות רעות, מכיוון שיותר ויותר אנשים מתעבים כרזות מקוונות בימינו, מכיוון שכיום ישנם 198 מיליון משתמשים חסימת מודעות פעילים ברחבי העולם.

אם אתה עדיין תלוי בפרסום לתצוגה כדי להרחיב את העסק שלך באופן מקוון, מגמות אלה צריכות להיות מסוגלות לגרום לך להתקדם בגישה הרב ערוצית. התוצאות שלך ממסעות פרסום מונעי תצוגה ימשיכו לרדת רק ככל שיותר צרכנים נמנעים באופן יזום מפרסומות.

פירוש הדבר רק שעליך לחרוג מפרסום תצוגה לצורך צמיחה. במקום להסתמך אך ורק על פלטפורמה זו, עליכם לשלב אותה במאמצי השיווק האחרים שלכם כדי שהיא תפרוץ. לדוגמה, אם אתה מזדווג מודעות לתצוגה עם מסעות הפרסום שלך בדוא”ל, תוכל לכוון מחדש משתמשים שמשתתפים ברישום עלוני הדואר האלקטרוני שלך עם מודעה לתצוגה – מה שמגדיל את הסבירות שלהם להמרה ב- 70%, לפי HubSpot.

בסך הכל, אסטרטגיית שיווק רב ערוצית לא תעבוד אלא אם ישולבו הערוצים הנכונים, ניתוח התנהגות קנייה מקוונת של צרכנים וניתוחם ומאמצי השיווק מגוונים. האם העסק שלך מתכנן לאמץ גישה רב ערוצית בשיווק השנה או שהוא עדיין “אפשרות” לעתיד הקרוב? ספרו לנו בתגובות.