מנועי חיפוש כמו גוגל, לאורך כל השנים, ביצעו התפתחויות משמעותיות כדי לשפר עוד יותר את יכולות מנועי החיפוש שלהם על מנת לספק חוויית חיפוש מספקת למשתמשים שלהם. חיפוש חזותי, ממש כמו כלי חיפוש אחרים שהוצגו לפני כן, עדיין מכוון לאותה מטרה.

כאשר חברות מנועי חיפוש מפתחות והופכות את הטכנולוגיה הזו לנגישה יותר לצרכנים, חובה שחברות המשתמשות ב- SEO יחשבו מחדש על האופן בו הן ממטבות את הנכסים החזותיים שלהן לחיפוש. זה חשוב במיוחד עבור חברות קמעונאיות, בהן מרבית הלקוחות עורכים אולמות תצוגה הפוכים, כלומר ביקור באולמות תצוגה קמעונאיים כדי להציג ולבחור מוצרים שאותם יירכשו בהמשך באופן מקוון.

הטוב הוא שרוב נוהלי SEO עדיין חלים על פלטפורמת חיפוש מסוג זה. זה כולל שימוש בתגי alt, סימון סכימה, מיטוב תמונות ומטא נתונים.

מטא נתונים, בפרט, עדיין ימשיכו למלא תפקיד חשוב ב- SEO גם כאשר מנועי חיפוש חזותיים מפתחים ומשנים את האופן בו אנשים מחפשים. הסיבה לכך היא שמטא נתונים מכילים מידע של דפי אינטרנט ותמונות כאחד, וזה עדיין מה שמנועי חיפוש סמנטיים משתמשים בו כדי לקבוע במה ישויות (טקסט, תמונה, וידאו וכו’), וכיצד היא קשורה לגופים אחרים שבהם מנוע החיפוש זחל, הוסיף לאינדקס ומדורג.

אמנם אין זה סביר כי חיפוש חזותי יהפוך את החיפוש המבוסס על טקסט מיושן, אך ככל הנראה הם יהפכו פופולריים לא פחות מהאחרון. כיוון שכך, חשוב מאוד לעסקים למקד את טכניקות ה- SEO שלהם ולהבטיח שהם עדכניים ורלוונטיים כדי שיוכלו לעמוד בקצב העלייה בחיפוש הוויזואלי.

אסטרטגיות פשוטות למיטוב לחיפוש חזותי

במאמרו על מנוע החיפוש ארץ, ג’ים יו סיפק כמה אסטרטגיות ניתנות לפעולה שמשווקים דיגיטליים יכולים להשתמש בהם בכדי לייעל לחיפוש חזותי.

  • הוסף מספר תמונות לכל דף מוצר או נושא.
  • שקול להוסיף תמונות רסטר וכלול הודעה וקריאה לפעולה בתמונה.
  • העלה קובצי Sitemap של תמונות XML ושמרו על המוצר על המלאי מעודכן.
  • שמור על היררכיית אתרים לוגית והבטיח קישור פנימי אסטרטגי.
  • מארח תמונות בדפים סמכותיים המגיבים לכוונת משתמש ספציפית.
  • השתמש בקטגוריות ובנושאים של מילות מפתח של התמונות שלך כדי לייעל את תגי alt, כותרות וכותרות.
  • פיתוח אסתטיקה ייחודית של המותג על פני כל הנכסים הויזואליים כדי לעזור למנועי חיפוש לקשר את המותג שלך לספציפית
  • חייט תמונות מלאי כדי להבטיח שאינן זהות למאות התמונות הדומות באינטרנט.

סיכום

אכן, טכנולוגיית חיפוש חזותית היא אחד החידושים המרגשים ביותר בתחום החיפוש במאה ה -21. אמנם עדיין יש שיפורים רבים, אך אין להכחיש כי חיפוש חזותי כבר גרם להתנהגות החיפוש המקוון של הצרכנים המודרניים להשתנות. עבור מותגים המשתמשים ב- SEO פירוש הדבר שהם חייבים להחיות את המאמצים שלהם בשיווק תוכן חזותי ואופטימיזציית תמונות, כדי להימנע מהישארותם של האבק על ידי מתחרים יותר חושבים קדימה.